Google AdWords-campagnes

Haal het maximale uit uw Google AdWords-campagnes

Of u nu meer verkopen wilt genereren, uw merkbekendheid wilt vergroten of een betere ROI wilt realiseren, wij helpen u bij het opstarten en bijsturen van een AdWords-campagnes.

Wat is Google AdWords

Google AdWords is het online advertentieprogramma van Google waarmee u nieuwe klanten kunt bereiken en uw bedrijf kunt laten groeien.

Met AdWords kunt u bepalen waar uw advertentie wordt weergegeven, een budget instellen waar u zich prettig bij voelt en de impact van uw advertentie meten.

Er geldt geen minimum bestedingsbedrag. U kunt uw advertenties op elk gewenst moment onderbreken of beëindigen.

Met Google Adwords kunt u mensen bereiken terwijl ze zoeken naar woorden of woordgroepen of websites bekijken met thema's die gerelateerd zijn aan uw bedrijf. Uw advertenties kunnen worden weergegeven op Google en op partnersites van Google.

voordelen van online adverteren

  • de juiste personen zien,
  • op de juiste locatie en
  • op het juiste moment

Uw advertenties targeten

  • Mensen precies bereiken op het moment dat ze op internet zoeken naar hetgeen u aanbiedt.
  • Uw advertentie wordt getoond aan mensen die al op zoek zijn naar de producten en services die u aanbiedt. De kans dat deze mensen actie ondernemen, is groter.
  • U bepaalt waar uw advertenties worden weergegeven: op welke specifieke websites en in welke geografische gebieden.
  • relevante advertenties: advertentie weergeven aan mensen met specifieke interesses

Uw kosten beheren

U kan zelf bepalen hoeveel u per maand, per dag en per advertentie uitgeeft. U betaalt alleen wanneer iemand op uw advertentie klikt.

succes meten

  • inzicht in surfgedrag of koopgedrag van bezoekers
  • rendement op investering verhogen

Advertentienetwerken van Google

AdWords-advertenties worden gekoppeld aan zoekresultaten.

Het Zoeknetwerk omvat Google Zoeken, andere Google-sites als Maps en Shopping, en honderden websites van zoekpartners.

Advertentie-indelingen in het zoeknetwerk

Tekstadvertenties: de meest voorkomende vorm van zoekadvertenties. Deze advertenties worden met het label 'Advertentie' of 'Advertenties' weergegeven op Google Zoeken en hebben mogelijk het label 'Ads door Google' op partnersites.

Tekstadvertenties zijn de eenvoudigste en meest voorkomende soorten advertenties in het zoeknetwerk. Tekstadvertenties, beschikken over een koptekst, een zichtbare URL met het adres van uw website, en een beschrijving.

Advertenties met extensies: advertentie-extensies bevatten extra zakelijke gegevens, zoals uw adres, telefoonnummer of verkopersbeoordeling.

Advertenties met extensies: advertentie-extensies zijn visuele verbeteringen van uw advertenties in het zoeknetwerk die informatie over uw bedrijf opvallender weergeven, zoals een telefoonnummer, een locatie of links naar andere relevante inhoud dieper in uw sitemap.

Advertentie met productvermeldingen: advertenties met productvermeldingen bevatten een link naar producten die te koop zijn. Ze worden aangeduid met het label 'Gesponsord.

Beeld- en videoadvertenties: zoekpartners kunnen beeld- en videoadvertenties hosten.

Google Display Netwerk.

Tekstadvertenties

Beeldadvertenties

Rich media-advertenties

Videoadvertenties

Google-websites (zoals Google Finance, Gmail, Blogger en YouTube), partnersites, en mobiele sites en apps

Uw advertenties weergeven aan specifieke doelgroepen

  • U kunt uw advertenties tevens weergeven aan mensen op bepaalde locaties, aan mensen die een bepaalde taal spreken, of aan specifieke groepen mensen.
  • Aantrekkelijke advertentie-indelingen gebruiken om meer klanten met een bredere interesse te bereiken
  • De bekendheid van hun merk vergroten en de loyaliteit van klanten verbeteren
  • De betrokkenheid bij klanten vergroten
  • Specifieker bepalen waar hun advertenties kunnen worden weergegeven, en aan welke doelgroepen
  • weergegeven op specifieke websites of plaatsingen

targetingmethoden: zoals zoekwoorden, plaatsingen, doelgroepen en onderwerpen

specifieke groepen mensen weer geven op basis van hun interesses, leeftijd of geslacht, of op basis van of ze uw website eerder hebben bezocht.

Mijn Klantencentrum-manageraccount: al uw AdWords-accounts bekijken en beheren, vanaf één locatie

AdWords Editor: accountgegevens downloaden, uw campagnes offline bewerken en uw wijzigingen naar AdWords uploaden

U kunt AdWords Editor gebruiken om meerdere accounts tegelijkertijd te beheren, bewerken en bekijken, items te kopiëren of verplaatsen tussen advertentiegroepen en campagnes, en wijzigingen ongedaan maken en opnieuw aanbrengen wanneer u campagnes bewerkt.

Met CPC-bieden (kosten per klik) betaalt u alleen wanneer iemand op uw advertentie klikt.

De klikfrequentie (CTR) voor advertenties op sites van zoekpartners is niet van invloed op uw kwaliteitsscore op Google.com.

hulpprogramma's van AdWords

Voor elk van uw zoekwoorden is een biedingsbedrag op basis van maximum kosten per klik (of 'Max. CPC') ingesteld. Dit is het maximale bedrag dat u bereid bent te betalen voor elke keer dat iemand op uw advertentie klikt.

kwaliteitsscore en advertentiepositie

Advertenties van hogere kwaliteit kunnen leiden tot lagere kosten en een hogere advertentiepositie.

De kwaliteitsscore is een schatting van de kwaliteit van uw advertenties en bestemmingspagina's die gedurende de dag door dat zoekwoord worden geactiveerd in veilingen.

De advertentiepositie bepaalt de positie waarop uw advertentie op een pagina wordt weergegeven.

De componenten van de kwaliteitsscore zijn de verwachte klikfrequentie (CTR), advertentierelevantie en ervaring op de bestemmingspagina. Elk zoekwoord krijgt een kwaliteitsscore op een schaal van 1 tot en met 10, waarbij 1 de laagste en 10 de hoogste score is. hogere kwaliteit advertentiepositie, hogere positie of lagere CPC-kosten.