Digitale marketingcommunicatie

E-mailmarketing

voordelen :

  • lage kostprijs
  • flexibiliteit
  • meetbaarheid van het medium
  1. Gebruiksgemak
  2. E-mail is één van de meest gebruiksvriendelijke toepassingen op het internet
  3. Verspreiding: E-mail is één van de meest gebruikte toepassingen op het internet
  4. Snelheid: asynchrone: de ontvanger leest de boodschap wanneer hij dit wil, 36 uur na ontvangst heeft 95% van de ontvangers de boodschap gelezen
  5. Interactiviteit: Het medium nodigt uit tot onmiddellijke interactie
  6. Targeting: bereik enkel de klanten die ù interesseren
  7. Personalisatie: is mogelijk zonder veel bijkomende kosten
  8. Meetbaarheid: Wie leest uw mail? wanneer? wie klikt door naar uw site?, ... Resultaten kunnen zeer snel opgevolgd worden
  9. Kost: een stuk goedkoper dan klassieke DM of advertising
  10. Flexibiliteit: zinvol in elke fase van de bouwcyclus