• "Use social to build awareness of what you do and what you sell."

Facebook tips

  • social media bewust inzetten voor marketingdoeleinden
  • Je omslagfoto is een strategische plek om een boodschap te verkondigen. Introduceer je een nieuwe product of dienst, gebruik je omslagfoto dan als informeel marketingkanaal.
  • het belang van goed ontwerp voor social media-pagina's.
  • effectieve omslagfoto voor je bedrijfspagina
  • Grafisch ontwerp een belangrijk onderdeel van branding
  • Zorg dat je omslagfoto aansluit bij je branding. Consistent merkbeeld
  • Houd de branding dus consistent en geef de cover dezelfde uitstraling mee als het logo, de website en advertenties.
  • de cover is het item op je Facebook-pagina dat er het meest uitspringt
  • de profielfoto valt samen in de linkerbenedenhoek van de omslagfoto
  • 'custom design' van je Facebook-omslag moet voldoen aan:
  • Zichzelf voorstellen en diensten duidelijk communiceren in de cover
  • EĆ©nvoudige lay-out, maar toch aantrekkelijk, contrasterende kleuren
  • Kleurrijke omslagfoto's en omslagfoto's met gezichten werken het beste.
  • Voordelen van een goed ontwerp
  • - groei in het aantal likes
    - extra trafiek naar website
  • Afmetingen: juiste afmeting en in hoge kwaliteit
  • Facebook-omslagfoto: 1702 x 630 pixels bij 72 dpi (verschijnt in 851 x 315 pixels)
  • sla op in RGB color mode
  • call-to-action-button in de cover
  • Facebook-omslagfoto regelmatig wijzigen

www.socialmediahandleiding.be/social-media-afmetingen/